Wydarzenie: Pochodzenie towarów w regulacjach celnych...
Wydarzenie: Pochodzenie towarów w...

Jak zwiększyć ruch w sklepie dzięki Seo – 9 sprawdzonych sposobów

Napisane 16 lipca, 2021

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub zajmujesz się jego pozycjonowaniem, z pewnością wiesz, że jednym z najbardziej konwertującym źródłem ruchu jest właśnie Google organic. Wiele osób z jednej strony wie, co tak naprawdę należy wykonać w sklepie, aby ten zdobywał nowy ruch, ale z jakiegoś powodu tego nie robią. Inni natomiast nie wiedzą, ale jak tylko zdobędą nową wiedzę, jest szansa, że wykorzystają ją w odpowiedni sposób, aby zwiększyć swoje dochody. Mam nadzieję, że tak będzie w tym przypadku 🙂

1. Sprawdź frazy kluczowe

Jednym z najważniejszych etapów pozycjonowania jest dopasowanie odpowiednich fraz kluczowych dla Twojego sklepu lub strony. To, co powinieneś wiedzieć, to fakt, że frazy powinny być dobrane zarówno dla kategorii jak i dla produktów. Frazy mogą też być dobierane dla producentów. W zależności od specyfiki branży poszczególne grupy fraz kluczowych będą różnie konwertowały – sprzedawały.

Poprawne przygotowanie zestawienia frazy kluczowych dla kategorii, marek, nazw produktów itd. jest bardzo trudnym zadaniem i jest fundamentem dobrego pozycjonowania. Dzięki takiemu zagraniu, pozycjonowanie owocuje bardzo dużym wzrostem widoczności sklepu jako całość.

2. Przygotowanie meta danych

Posiadając już dobrze przygotowane zestawienie fraz kluczowych powinniśmy przystąpić do zaplanowania odpowiednich meta danych. Jeśli Twój sklep internetowy już dobrze prosperuje, to warto zwrócić uwagę na poprawność wcześniej wprowadzonej optymalizacji. Czasem jest tak, że prosty zabieg może sporo poprawić w widoczności sklepu w Google.

3. Przygotuj opisy

Jeśli posiadamy już zestawienia fraz kluczowych i meta dane to najwyższy czas przystąpić do tworzenia opisów kategorii i produktów. W branży nikomu nie trzeba wyjaśniać jak ważne są opisy kategorii czy produktów w sklepie. Nie mniej jeśli jest to dla Ciebie zaskoczeniem to pamiętaj, że opisy są bardzo ważne. Każdy opis powinien zawierać około 2000-6000 znaków wraz ze spacjami. Opisy takie powinny zawierać wcześniej dopasowane frazy kluczowe oraz posiadać odpowiednie nagłówki.

4. Pamiętaj o nagłówkach

Opisy kategorii jak wcześniej wspominałem powinny zawierać odpowiednie śródtytuły, które powinny być frazami kluczowymi. Trzeba oczywiście zwrócić uwagę na to, aby nie wystąpiło “przeoptymalizowanie” serwisu. Nagłówki w opisach powinny być spójne z wcześniej przygotowanymi opisami kategorii

5. Wdrażaj wewnętrzne linkowanie

Wiele sklepów internetowych nie pamięta o wewnętrznym linkowaniu lub wykonuje je w sposób nieprawidłowy. Wewnętrzne linkowanie ma na celu podlinkowanie poszczególnych podstron, aby robot mógł sprawniej poruszać się po serwisie ale też między innymi dlatego, żeby transferować moc seo. Linkowanie takie musi być dobrze przemyślane, aby w górę rosły nam frazy kluczowe, które są dla nas priorytetem.

6. Eliminuj duplicate content

Stałym elementem pracy powinna być również eliminacja duplicate contentu. Zasadniczo raz wykonana nie musi być powtarzana bardzo cyklicznie, nie mniej raz na jakiś czas warto takie dane zaktualizować i sprawdzić czy przypadkiem wyszukiwarka Google nie traktuje naszej treści jako duplicatu. Poniżej przedstawiam listę narzędzi, które są przydatne w poszukiwaniu duplicat contentu:

7. Regularnie usuwaj błędy

Wiele sklepów, które funkcjonują od jakiegoś czasu nie zwracają uwagi na pojawianie się nowych błędów. Niestety w praktyce nie jest tak, że jak już raz wyeliminujemy błędy podstron, to problem ten został rozwiązany na zawsze. Błędy podstron często pojawiają się regularnie w skutek produktów, które znikają ze stanu magazynowego czy chociażby błędów w kodzie strony. Jeśli sklep będzie posiadał wiele błędów, moc oczywiście będzie niepotrzebnie rozkładała się na nie istniejące podstrony.

8. Sprawdź prędkość ładowania

Bardzo ważnym aspektem pozycjonowania jest prędkość ładowania strony. Na blogu Seoninja.pl pisałem już o tym: “Prędkość ma znaczenie i wiadomo to od dawna. Wiele badań wskazuje, że wolno ładujące się strony są skorelowane z wyższym współczynnikiem odrzuceń (bounce rate). Badania już z roku 2011 wykazały, że 40% osób porzuca stronę, jeśli czas ładowania jest dłuższy niż 3 sekundy (wg. Akamai i Gomez). To skłoniło do kolejnych refleksji na temat tego, jak firmy mogą zwiększyć zyski przez przyspieszenie dostępności do serwisu. Badania Kissmetrics wykazały, że każda sekunda opóźnienia w czasie ładowania strony obniża współczynnik konwersji o 7%. Z kolei na stronie ” Cały artykuł dostępny na blogu: https://seoninja.pl/

9. Monitoruj link building

Pozycjonowanie składa się z dwóch głównych sekcji: Optymalizacji i linkowania. Zatem prace związane z link buildingiem są kluczowe z punktu widzenia całości. Nie musisz znać się na pozycjonowaniu stron ale powinieneś monitorować jakość przydzielanych linków do Twojej strony oraz i ich regularny wzrost. Link building powinien być prowadzony regularnie i idealnie jest, jeśli prace prowadzone dla Twojej strony są systematyczne i przede wszystkim raportowane przez firmę, która takie prace prowadzi.

Podsumowując

Aby cieszyć się wzrostem widoczności w sklepie, musimy pamiętać o wielu ważnych elementach. W pozycjonowaniu kluczowe jest to, żeby wszystkie aspekty były dopracowane lub dopracowywane, co przekłada się na dobrej jakości ruch organiczny.

Jeśli Twój sklep jest pozycjonowany i chciałbyś zlecić nam darmową analizę takich działań, wejdź na podstronę: https://www.the-first.pl/kontakt/ i prześlij swoje zgłoszenie.

Ekspert

Jakub Wasielewski

Przez prawie 10 lat pracy w branży Marketingu Internetowego, pozycjonował około 40 000 fraz kluczowych. Przez ten czas opracował Autorski Model Pozycjonowania w oparciu o White Seo i unikalny system Analiza. Specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepów internetowych oraz dużych Portali.

Projekt dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 – Poddziałanie 1.4.2 – Wsparcie MŚP poprzez instytucje otoczenia biznesu. Informacja o celach projektu, planowanych efektach, jego wartości i wkładu Funduszy Europejskich znajduje się TUTAJ.